duminică, 12 decembrie 2010

Cook it yourself!

Imagineaza-ti ca iesi intr-o seara cu prietenii la restaurant. Dar in loc sa asteptati letergic o jumatate de ora pana vine mancarea, o gatiti chiar voi. Cu un pahar de vin alaturi, printre rasete, castroane de toate dimensiunile, arome si condimente si sub atenta supraveghere a unui bucatar celebru. Iar la sfarsitul serii, va asezati cu totii la masa si savurati ce ati gatit, la un pahar de vin bun.

Cam asta se intampla la petrecerile culinare Delice Cook and Fun, organizate de Paprika Latino, de luni pana vineri, de la 18.30, la restaurantul Best Chef Cafe din World Trade Plaza (Piata Presei). Fiecare seara are o alta tematica culinara si conceptul de la baza lor, do it yourself, se bucura de cativa ani de mare succes in State si in Vestul Europei.

Am fost vineri seara, la invitatia lui Lorin, la o petrecere Delice care avea ca tema ciocolata. In primul rand, mi-a placut la nebunie spatiul de gatit. Cand am ajuns, ne asteptau mesele de gatit, care aratau ca la o emisiune culinara dintr-un studio TV: cu plite cu touch screen incorporate si cu zeci de castroane si castronase, care contineau fiecare ingredientele gata masurate: nuci, rom, oua, ciocolata, ciuperci, ceapa etc. E o adevarata placere sa gatesti cand totul te asteapta pregatit si, mai ales, cand stii ca apoi nu trebuie sa speli vasele. :-)))

In al doilea rand, mi-a placut foarte, foarte mult atmosfera intima. Toata lumea era relaxata, chef Cezar glumet, pana si barmanul, un moldovean extrem de simpatic care se recomanda Stassy (de la Stanislav, mi-a explicat), gatea alaturi de noi. Singurele momente in care a sarit in spatele barului au fost cand cineva i-a cerut o cafea sau un pahar de vin.

Recunosc ca am privit cam circumspect cand ni s-a spus ca, pentru felul I, o sa facem supa crema de ciuperci cu pui si ciocolata neagra. Supa crema de ciuperci e preferata mea. La fel si ciocolata. Combinatia dintre ele, insa?! A iesit dementiala. Inchipuiti-va o supa crema maronie, cu un gust fin de ciocolata, dar in acelasi timp putin sarata si piperata si cu o aroma distincta de ciuperci (pe care le-am adaugat la finalul supei, feliate extra subtiri).

Pentru ca Lorin si-a asumat responsabilitatea pentru mousse-ul de ciocolata cu nuci, menta si frisca, eu am trebaluit la supa. Tot intervalul in care am pregatit sosul bechamel a fost insa presarat cu bombanituri si comentarii “Nu tii bine telul, trebuie sa misti mana usor, din poigne”, “Amesteca mai repede, raman cocoloase pe margini”, “Ca la tenis, din poigne”, “Nu e temperatura prea mica?” Motiv pentru care, la un moment-dat, chef Cezar s-a apropiat de masa noastra si ne-a intrebat glumet cine gateste si cine asista “acasa la noi”. Needless to say, comentariile au incetat brusc. :-)))))))

La rata cu orez natur si sos de ciocolata a fost coproductie ca filmele alea italo-francezo-belgiene. Chef Cezar a amputat rata, Lorin a crestat-o si a condimentat-o, eu am pregatit orezul si sosul de ciocolata. Dupa ce rata a fost trimisa pe ultimul drum in cuptor, ne-am asezat cu totii la masa si am savurat supa crema de ciuperci cu ciocolata. Pana sa ajungem la desert, insa, pentru prima data in viata mea am spus ca nu mai am chef de ciocolata. Stiti cum e cand esti la un party si esti ghiftuit si, desi stii ca a doua zi o sa regreti ca n-ai mai mancat nu stiu ce, nu mai poti, oricat ai vrea? Cam asa si eu cu mousse-ul.

Mi-a placut foarte mult petrecerea Delice, am ras o gramada si, spre marea mea uimire, am reusit sa producem ceva nu doar comestibil, ci chiar delicios. Si mi se pare un mod grozav de a petrecere o seara cu prietenii sau, de ce nu, de a inlocui un first date sau un teambuilding boring.

Costul unei seri este de 94 de lei de persoana si include, pe langa mancarea delicioasa si toate condimentele si instrumentele de bucatarie uber cool (did I mention plita super slim incorporata in masa cu touch screen? :-)), apa, cafea si un vin mmmm. Mai multe detalii gasiti pe petreceriledelice.ro

In imagine, chef-ii Cezar Munteanu si Horia Varlan va privesc cu subinteles: do you have what it takes to cook and have fun? :-)

Niciun comentariu: