sâmbătă, 30 octombrie 2010

Ce au in comun Mark Zuckerberg si Leslie Hawke

Pe mine, evident! :-))) Aseara m-am vazut cu unul, in seara asta ma vad cu celalalt (ok, poate si cu Nicholas Cage, the night is still young).

Evident, titlul si chapeau-ul mi-au servit doar scopului subversiv de a va atrage atentia. Aseara nu m-am intalnit cu Zuckerberg, dar am fost sa vad “The Social Network” (la sala VIP de la Afi unde mi-au inghetat picioarele pe super fotoliile lor ajustabile si butonabile, dar sa nu divagam). Nu dau spoiler alerts, so read on.

The Social Network e un film bun, desi, dupa umila mea parere nu merita chiar 8.5 stele cate i-au dat cei 22.000 de geeksi pe imdb. :-))) Daca n-ati auzit de el pana acum, filmul povesteste cum s-a nascut cea mai mare retea sociala a secolului 21 (Facebook) in camera de camin de la Harvard a tocilarului si inadaptatului social Mark Zuckerberg. Trailer mai jos:



E un film care merita vazut, mai ales daca aveti cont pe Facebook si vreti sa intelegeti (ma rog, partial) reteta de succes care a dat nastere acestei revolutii in comunicare de care multi suntem dependenti. Ritmul alert, plasarea actiunii in campusul unei universitati, predilectia pentru profilul “geek”-ului, iubirile (semi)adolescentine, sumele fabuloase de bani, faptul ca filmul are la baza o povestea adevarata – toate acestea mi-au adus aminte de 21 (pe care, daca nu l-ati vazut, va recomand calduros sa o faceti, e un film chiar foarte, foarte misto. Eu l-am vazut de vreo 4 ori :D).

Am facut apoi niste sapaturi si am descoperit ca The Social Network si 21 au cel putin 2 lucruri foarte importante in comun: ambele au la baza o carte scrisa de Ben Mezrich (in cazul primului este vorba despre “The Accidental Billionaires”, iar in cazul celui de-al doilea de “Bringing Down the House”) si amandoua au fost produse de Kevin Spacey. Si, desi nu cred ca vreuna dintre ele va deveni filmul definitoriu al Generatiei Y (cum spunea cineva pe imdb, comparand “The Social Network” ca impact cu “Fight Club”), trebuie sa recunosc ca Spacey stie sa nimereasca subiecte ce miros de la o posta a succese la box office.

O sa citesc “The Accidental Billionaires”, dar presimt ca nu va fi de ajuns pentru a-mi satisface curiozitatea cu privire la adevarata personalitate a lui Zuckerberg. La inceputul povestii, Mark este prezentat ca un obsesiv-compulsiv usor autist, inadaptat, egocentric, iar cateva sute de milioane de “prieteni” si cateva miliarde de dolari mai tarziu, este aproximativ la fel (in acest sens, ultima scena din film este geniala).

Am ajuns aseara acasa si primul lucru pe care l-am facut a fost sa-mi deschid laptopul, sa intru pe Facebook si sa-i caut profilul. Bineinteles ca niciunul dintre statusurile sale (pe care am dubii serioase ca le scrie chiar el) nu tradeaza nimic din profilul pe care i-l realizeaza filmul. Desi, aparitia lui brusca la Oprah si anuntarea unei donatii de 100 de milioane de dolari imediat dupa lansarea filmului ma fac sa cred ca pelicula a atins un punct dureros pentru cel mai tanar miliardar al planetei.

Cat despre partea a doua a titlului acestui post, in seara asta, la invitatia prietenei mele Alexandra, o sa ma fac all shiny & pretty si o s-o insotesc la Balul de Halloween organizat anual de Leslie Hawke (aka mama lui Ethan Hawke) in beneficiul Fundatiei Ovidiu Rom.

Balul va avea loc la Palatul Parlamentului, iar tema de anul acesta este “anii ’50”. Asadar, voi purta o rochita neagra cu buline mici albe, legata dupa gat si plisata de la talie in jos (very pretty and very 50’s) si un sacou Catinca Roman alb cu buline negre, all courtesy of minunatul dulap cu haine dragute al redactiei Tabu. :D Iar pe cap voi avea aceasta minunata floare cu voaleta, courtesy of Diana, talentatul designer de accesorii de la Mansarda 9.

Pentru ca nu merg direct la Bal, ci la after-party, nu stiu care sunt sansele sa-l intalnesc pe Nicholas Cage (pe care Leslie Hawke l-a convins sa vina pentru a spori atractivitatea evenimentului) dar daca o fac, I’ll tell him you said hi. :-)) In alta ordine de idei, sa va distrati si voi, pe oriunde decideti sa va petreceti noaptea de Halloween si nu uitati sa dati ceasurile cu o ora in urma la noapte.  ;-)

Niciun comentariu: