luni, 12 ianuarie 2009

Un articol pe zi (1): Cum să-ți mărești audiența blogului

Din seria sugerată de titlul acestui post, pentru că zilele astea am puțină treabă vă las cu câte un articolaș pe zi, dintre ultimele pe care le-am publicat în revistele
On/Max.

Mai jos aveți textul primului articol,
Cum să-ți mărești audiența blogului. Între noi fie vorba, personal încalc absolut toate regulile pe care le-am scris acolo cu mânuța mea, începând cu prima ”Carte, nu jurnal”. Dacă nici blogul meu nu e jurnal, nu mai știu ce e.

Fie ca vouă să vă servească mai bine decât mie! :)


Text articol:


Cum să-ți mărești audiența blogului


Ai un blog. Ai un blog chiar excelent, din punctul tău de vedere. Totuși, Dumnezeul blogurilor, trafic.ro, se încăpățânează să te pună la coada listei. Motivul? Ai un trafic slab. Cum să treci de la blogger-zero la blogger-hero te învățăm noi în câțiva pași simpli.


Carte, nu jurnal


În primul rând, concepe-ți blogul ca pe un produs. Gândește-te la diferența dintre o carte și un jurnal. Atunci când scrii un jurnal, îți notezi gândurile și emoțiile spontane. Nu intenționezi ca altcineva să-l citească, nu-i așa? Dimpotrivă, dacă scrii o carte, o faci cu gândul la un public-țintă. Așa că dacă vrei să-ți popularizezi blogul, concepe-l ca pe o carte și folosește toate mijloacele de marketing pentru a-i face reclamă.


Anunță-i că exiști!


Odată lansat blogul, anunță cât mai multă lume despre el. Include un link către el la mesajul tău de status pe messenger. Sau, și mai bine, profită de fiecare mail (bine, exceptându-le pe cele profesionale) pentru a-ți anunța cunoștințele că ți-ai făcut blog. Un sfat foarte bun este să-ți incluzi adresa blogului în semnătura de pe mail.


Adaugă linkuri în blogroll


Caută toate blogurile interesante, care fie tratează subiecte asemănătoare cu al tău, fie au același public-țintă. Apoi adaugă-le în blogroll-ul tău și așteaptă. Grație unor site-uri precum Tehnorati, autorii acelor bloguri vor afla în curând de tine. Și așa poți ajunge și tu în blogroll-ul lor.


Publică lucruri interesante


Dacă vei scrie lucruri noi, interesante, alți bloggeri vor prelua informațiile de la tine, și (potrivit unui cod nescris al blogosferei) vor cita blogul tău ca sursă. Așa că dacă vrei ca alții să pună linkuri către tine, citește cu voracitate și află despre toate lucrurile cool înaintea altora.


Fidelizează-ți cititorii


Citește toate comentariile care îți vin pe blog și, pe cât posibil, răspunde la ele. Astfel îi faci pe comentatori să revină. Iar revenirea pe pagina ta web îi va face, în scurt timp, să simtă că fac parte din comunitatea blogului tău, și să îl recomande prietenilor lor.


Scrie posturi-replică


Dacă ai găsit un post nou și interesant pe unul dintre blogurile celebre și asemănătoare cu al tău, scrie imediat un post în care menționezi subiectul respectiv și pune un link către acel blog. Asigură-te, însă, că ai o perspectivă nouă, unică, sau măcar informații de context inedite de oferit.


Fii activ în blogosferă


Citește cât mai multe bloguri interesante și lasă comentarii la posturi. După ce ai scris postul-replică de mai sus, de exemplu, întoarce-te la postul care te-a inspirat și lasă un comentariu (de preferință flatant, bloggerii sunt foarte orgolioși) în care îți expui punctul de vedere asupra subiectului și incluzi și un link către postul tău. Nu pune doar un simplu link, pentru că, în lipsa contextului, acesta nu va atrage atenția.


Mergi la întâlnirile bloggerilor


Există foarte multe petreceri sau întâlniri ale bloggerilor, prilej pentru ca oamenii din online să se cunoască mai bine sau să se întâlnească cu cititorii. Află de aceste ieșiri din timp și participă la cât mai multe. Astfel de întâlniri se pot finaliza, de multe ori, cu includeri în blogroll.


Organizează concursuri


Ok, dacă nici unul dintre sfaturile de mai jos nu a funcționat pentru tine și ești disperat rău, poți oricând să organizezi un concurs la tine pe blog. În blogosferă se poartă concursurile de tip Review Me, în care participanții trebuie să scrie un articol despre blogul tău și să pună și un link către acesta. Te costă cât te costă, dar nu se compară cu sentimentul neprețuit de a-ți vedea traficul crescând într-o zi cât altele în șase luni. Baftă!


Articolul în On:



4 comentarii:

Anca spunea...

Imi place articolul tau si felul in care e scris. Mi se pare amuzant ca tocmai m-am hotarat sa imi inchid blog-ul, nu neaparat pentru ca nu am audienta, dar poate si din cauza asta, apoi am citit articolul :)).

Blog-ul tau imi place tocmai pentru ca scrii despre gandurile tale si intamplarile personale. Imi plac si post-urile ca cel de azi, care are si el un caracter personal. Deci, tine-o tot asa!

Te-ai gandit vreodata sa scrii un roman sau niste povesti? (sunt sigura ca te-ai gandit, daca nu ai si scris). Sunt sigura ca ar fi foarte interesante.

Ina spunea...

Anca,

Multumesc pentru aprecieri, chiar ma bucur ca ti-a placut. :)

Cat despre decizia ta de a-ti sista blogul, daca are la baza alte motive decat cele pe care le-ai prezentat tu in ultimul post, nu o sa comentez pentru ca te privesc doar pe tine.

Daca insa motivele enumerate de tine sunt cele ”responsabile” de somnul in care s-a cufundat blogul, eu ti-as spune think again. :) Nu o sa repet ce ti-am spus la tine. Vreau doar sa te gandesti ca abia ai inceput sa scrii: blogul nu are nici macar 6 luni! Nu vrei sa mai ai putina rabdare cu el? :P

In plus, spui ca iti place tonul personal al blogului meu, dar te dezici de el pe propriul bog, considerandu-l (din cate am citit eu) neinteresant. Which is it?

Nu uita ca un blog personal se bazeaza mai mult pe subiectivitatea autorului decat pe valoarea de informatie. In fond, Wikipedia exista deja. De ce am vrea o galaxie de bloguri-enciclopedie?

Astept vesti bune. :)

adinutz micutz pufos..ninge peste tine spunea...

hmm, oare asa pot ajunge de pe locul 2000 pe locul 2 cel putin? spuse Adina scarpinandu-se in barba :)

Ina spunea...

Ooooooo! Esti pe locul 2.000? Nu stiam ca ai AVANSAT! :))))))

PS: Glumesc, da? :P