duminică, 17 ianuarie 2010

Hainele iubitei

Pentru examenul de maine la Productia de Televiziune trebuie sa fac proiectul unei emisiuni TV. Am ales sa concep o emisiune despre street-art si interventii urbane 1. pentru ca, din cate stiu, nu exista asa ceva in grila romaneasca de programe si 2. pentru ca va fi distractiv sa lucrez la proiect.

Printre artistii stradali si performerii pe care vreau sa-i prezint (alaturi de Vlad Nanca, Irlo, Ciubi si Sinboy) se numara si Mircea Nicolae. Mircea, pe care l-am descoperit intamplator acum vreo 2 ani, face interventii urbane. Ce inseamna asta? Ca, la fel cum artistii stradali se folosesc de peretii cladirilor si de graffitti pentru a transmite mesaje, el se foloseste de diverse decoruri urbane, carora le confera un alt sens prin inscriptii, colaje, instalatii etc.

Majoritatea interventiilor lui imi dau un ciudat sentiment de bine, ca si cum, prin intermediul lor, mi-ar transmite o promisiune de normalitate. Exista una, insa, care m-a convins ca nu sunt ultima visatoare incurabila: cea cu numarul 60, „Calea Victoriei”.

Povestea acestei interventii e simpla si, pentru mine, foarte induiosatoare. Dupa doi ani de la despartirea de fosta iubita, Mircea inca ii mai pastra hainele. Si, pentru ca nu se indura sa le arunce, le-a inclus intr-o interventie artistica, in speranta ca ea, plecata pe alt continent, va afla de gestul lui. A descoperit un magazin abandonat pe Calea Victoriei, caruia i-a spart lacatul cu cateva zile inainte de Craciunul din 2007. Dupa ce a pus propriul lacat pe usa, au urmat cateva zile in care a raschetat afisele din vitrina pana i-au inghetat maineile, a vopsit ramele magazinului si apoi a pictat firma, intr-o frumoasa si parca infantila caligrafie.

A doua zi de Craciun a pus hainele iubitei si textele explicative in vitrina, a ridicat firma si a pictat „inchis” pe manerul usii. Interventia a „trait” doar jumatate de ora, pentru ca, alarmati de paznicii blocului, au aparut politistii, care au demontat tot. A primit o amenda de 2 milioane, dar l-au lasat sa faca o poza cu rezultatul final.

Magazinul „Hainele iubitei” este acum un alt magazin parasit printre sutele care exista in Bucuresti. Singurul lucru care mai pastreaza amprenta lui Mircea e cuvantul „inchis”, pictat pe usa.

Inainte


Dupa


Acum



Mai multe despre interventie puteti citi aici. Va recomand sa cititi si explicatiile care au insotit hainele, spun o poveste minunata.

Ma intorc la proiectul meu acum, dar va las sa va imprieteniti si cu alte interventii de-ale lui Mircea:

16. la masute
26. ginecologie
42. magazin

7 comentarii:

je spunea...

dragut
imi place acest Micea
un fel de Victor Petrini al zilelor noastre
desuet dar calduros

Cata spunea...

VLAD NANCA ?!!

Ina spunea...

je,

sunt de acord cu tot ce ai spus, mai putin cu "desuet". Eu cred ca e necesar. :)

Cata,

=)) Chiar ii spuneam azi Ligiei ca nu mai pot sa zic "Vlad Nanca" fara sa ma gandesc la tine si sa rad. :))

Anonim spunea...

Buna ziua ,

Am ajuns pe site-ul dumneavoastra cautand diverse bloguri pe google si m-am gandit sa va scriu sa va rog ceva daca este posibil.
Sunt la inceput cu un site http://www.francez.ro . Am incercat sa fac un site util pentru toata lumea , cu dictionare si
tot felul de chestii legate de limba franceza si Franta.
Cum abia am inceput , mi-e greu si ma chinui sa-l promovez .Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta ,
adaugandu-mi site-ul la blogroll sau oriunde pe site-ul dumneavoastra . M-ar ajuta enorm un link la dumneavoastra .
Daca va place site-ul meu si considerati ca merita va raman recunoscator.

Va multumesc,
Cu stima,
Tudor
Tradu texte in orice limba - Dictionar Francez
admin@yahoostatus.ro

adinutz micutz pufos..ninge peste tine spunea...

super off topic: imi place site-ul asta francez.ro :) Inutz, eu zic sa il ajuti :D on topic: interesantele proiectele, cu toate ca cel cu "mama" mi-a transmis asa o stare... dar, interesant!

Patricia spunea...

Nu ma gandeam sa gasesc tipul asta de arta in Ro... am facut un proiect la facultate despre Fluxus si Happening, iar arta domnului Mircea Nicolae se aseamana curentului... (George Maciunas, initiatorul curentului, if interested google it :) )

un alt exemplu de happening: http://www.youtube.com/watch?v=E7nOFqIsSQ0

Ina spunea...

Patricia,

Foarte fain conceptul din spatele "A book about death". Si realizarea. Multumesc pentru link! :)