joi, 6 octombrie 2011

La Multi Ani!

Later Edit: Nu mi-am ales chiar cea mai buna zi pentru a publica un post intitulat "La multi ani". Am aflat azi-dimineata de Steve Jobs de pe Facebook, care a devenit aproape negru si e plin de RIP-uri si de iSad-uri. Si, desi nu am niciun obiect Apple in casa, si eu m-am simtit trista. Asta inseamna, de fapt, sa fii un vizionar care sa inspire milioane de oameni din intreaga lume.

Tot de pe Facebook am luat si urmatoarele cuvinte, rostite de Jobs: "The only way to do great work is to love what you do. If you haven’t found it yet, keep looking. Don’t settle". Si iata ca, pana la urma, postul asta cu nume nepotrivit s-ar putea sa cinsteasca, de fapt, spiritul lui Steve Jobs. 

Anul nou occidental incepe la 1 ianuarie. Anul nou chinezesc nu are data fixa si incepe in ianuarie sau februarie (va fi 23 ianuarie in 2012).

Cea mai populara luna pentru anul nou este, insa, de departe, septembrie. Atunci sarbatoresc trecerea la un nou an evreii, crestinii ortodocsi, elevii, studentii si oamenii din lumea modei ("September is January in fashion world", cum spunea un personaj din documentarul "The September Issue").

Initial voiam sa pastrez filmuletul de mai jos pentru ultima zi din decembrie. In el, Robin Sharma (unul dintre cei mai buni life si business coach-i din lume, care are printre clienti CEO de la Microsoft, Nike, General Electric, FedEx sau IBM) prezinta un proces de 5 pasi prin care iti poti transforma noul an in cel mai bun an pe care l-ai avut pana acum.

L-am ascultat pret de 10 minute si, desi nu spune nimic revolutionar, sunt convinsa ca, odata aplicat, procesul in 5 pasi despre care vorbeste el poate schimba viata cuiva. OK, cateva dintre chestiile pe care le spune (gen cum sa-ti vizualizezi viitorul) sunt mumbo-jumbo-law-of-attraction-sh*t, dar cateva dintre intrebarile pe care te incurajeaza sa ti le pui iti pot schimba total perspectiva asupra lucrurilor.

De ce n-am mai asteptat pana pe 31 decembrie? Nu stiu. Poate pentru ca as vrea ca "your best year yet" sa inceapa azi. Sa nu asteptati sfarsitul de an calendaristic pentru a va evalua listele de rezolutii, pentru a face bilanturi sau pentru a va propune noi obiective.

As vrea sa va simtiti motivati. Sa luati caietul/foaia de care spune nenea asta in filmulet si, cu maximum de sinceritate, sa va notati in el succesele de care sunteti mandri, lectiile pe care le-ati invatat, the big 5 (asta o sa intelegeti dupa ce va uitati la film), care sunt valorile dupa care va ghidati si, bineinteles, ce obiective v-ati propus sa atingeti. 

"I just want to be inspired", ii spune Dorothy lui Jerry in "Jerry Maguire". Asta imi doresc si eu. Atat pentru mine, cat si pentru voi. Sa gasim inspiratia de care avem atata nevoie pentru a creste. Si sa nu mai asteptam nicio singura zi pentru a pasi in Noul An.

La multi ani! Fie ca toate dorintele sa vi se indeplineasca! :-)   


Niciun comentariu: