joi, 16 aprilie 2009

Voiaj transilvan

La ora la care scriu aceste rânduri voiajul meu transilvan s-a încheiat de câteva ore bune, lăsând loc vacanţei mele bucovinene. Cu toate acestea, am decis să scriu două rânduri despre mica mea călătorie prin Ardeal pentru a vă convinge (dacă mai este nevoie) că zona asta de ţară e una magică, în care oamenii sunt mai buni, zâmbesc mai mult şi timpul se scurge (după legi neştiute) mai molcom.

Ştiţi senzaţia pe care o ai când tocmai ai ieşit de la duş, te simţi ca un fulg, miroşi a lapte şi miere (sau struguri şi flori de câmp, după caz) şi eşti atât de bine dispus încât îţi vine să ţii un concert cu foehn-ul în sufragerie? Ei bine, aşa mă simt acum, după ce am mers câteva zeci de ore cu trenul prin Ardeal şi m-am bucurat de câteva zile de primăvară transilvăneană.

Iată doar câteva dintre lucrurile care mi-au luminat ultimele zile:

  • Să stau pe prima bancă de lângă Turn în cetatea din Sighişoara şi să privesc lumea trecând. În linişte şi în soare.
  • Tot în cetate la Sighişoara, o bătrânică ce ţinea un stand cu obiecte de artizanat a insistat să-i împletească o zgardă roşie lui Lily, pentru a o feri de deochi. Am ajuns să o port la încheietură, ca brăţară.
  • Localităţile cu nume adorabile din Ardeal, gen Iclănzel, Coroisânmărtin sau Cuzdrioara. *inimioare*
  • Băieţii din Cluj. Sunt teribil de politicoşi şi fooooarte drăguţi. :D
  • La Mediaş, după ce am ajutat o bătrânică cu bagajele prin gară, a insistat să-mi dea o jucărie de pluş pentru Lily, cu care se întâlnise cu o zi înainte la Sighişoara (absolut întâmplător, nu o cunoşteam).
  • Gara din Sighişoara (o clădire nou construită şi una dintre cele mai frumoase şi pitoreşti gări pe care le-am văzut în România) are un mic coafor şi un salon de manichiură şi pedichiură. Manichiurista e foarte amabilă şi poligloată pe deasupra. :)
  • Un personal pe ruta Sighişoara-Mediaş (unul dintre cele 4 pe care le-am luat) e un fost tren german, cu uşi care se închid automat după semnalul sonor, ca la metrou, cu scaune separate şi tapiţate şi cu... difuzoare cu muzică. Am ascultat de la Eros Ramazotti, la Blondie şi Ace of Bace. Conductorul era, pesemne, un mare melancolic. :) A fost cea mai frumoasă călătorie cu trenul din viaţa mea.
  • În Cluj, un bărbat într-un costum impecabil a ieşit de mână cu iubita dintr-un magazin şi, dând cu ochii de Lily a exclamat zâmbind: Ni no ce câine mic! A fost cea mai adorabilă interjecţie pe care am auzit-o în ultima vreme şi m-am abţinut cu greu să nu râd.
  • Undeva, între două gări scăldate în soare, mi s-a insinuat în minte subiectul unei cărţi pe care simt că trebuie să o scriu. Nu ştiu încă cum o voi structura sau cum se va numi, dar ştiu cine vreau să o ilustreze (da, va avea ilustraţii :P)
  • Pâinea ardelenească la cuptor cu cartofi
  • Străzile înguste şi căsuţele vechi cu grădiniţe pline de flori
  • Oamenii care îţi zâmbesc fără motiv.
Mă aştept numai la lucruri frumoase şi la vancaţa mea bucovineană, cu atât mai mult cu cât include ouă roşii, Slujba de Înviere, drob şi un recital Richard Clayderman, la care avem toată familia bilete. Revin cu poveşti şi impresii zilele astea. ;)

14 comentarii:

Jorjel spunea...

No, 'tu-l-ai, Doamne, vreu sa ma plimb si eu cu trenul ala!

In alta ordine de idei, ma bucur ca ai avut parte de un sejur minunat si sper sa iti petreci si sarbatorile pascale cel putin la fel de frumos! >:D< :* Un Paste Fericit!

Ina spunea...

Multumesc foarte mult, Jorjel! Paste cu bucurie si tie! >:D<

PS: Se vede ca nu esti ardelean :))

Anca spunea...

Ce succes a avut Lily!
Dupa cum povestesti despre Ardeal, pare un tinut de basm. Stiam ca e frumos pe acolo, dar tu faci sa sune totul minunat. Si ai reusit sa imi faci pofta de paine ardeleneasca la cuptor cu cartofi. :)
Vreau si eu sa iti citesc cartea cand va fi gata, ceva imi spune ca o voi adora. Sa nu renunti la idee.
Pentru Richard Clayderman te invidiez. Am vrut si eu sa merg cand a venit in Timisoara, dar erau biletele cam scumpe si pe urma am regretat.
Iti doresc Paste Fericit si cadouri frumoase de la Iepuras! >:D<

Ina spunea...

Anca,

In primul rand, Paste cu bucurie tie si celor dragi!

Cat despre Lily, a fost o adevarata vedeta. Cred ca nu prea sunt chihuahua prin Ardeal, ca altfel nu-mi explic. :) Prin Cluj a atras toate privirile pe strada, iar in Sighisoara a oprit o masina a Politiei langa noi si au coborat doi politisti sa ne intrebe ce rasa de caine e. :))

Cred ca paine cu cartofi se gaseste si prin alte parti ale tarii, nu doar in Ardeal, dar nu cred ca mai e altundeva la fel de buna. Mai ales daca o mananci proaspat scoasa din cuptor. Mmmm...

Cat despre carte, cu documentarea de rigoare as zice hm... 5 ani? :D 3 daca sunt harnica. Si eu sper sa ma tin de idee pentru simplul fapt ca mie insami mi-ar placea foarte mult sa o citesc. Literatura de sertar se numeste pare-mi-se sportul asta :)

Nu in ultimul rand, daca inca n-ai facut un tur de forta prin Ardeal, it's a must! N-o spun pentru ca am crescut acolo, dar e una dintre cele mai frumoase zone ale tarii. Sighisoara fiind cap de lista, of course :D

Jorjel spunea...

No, imit si eu cum pot. Sunt sigur ca nici ardelenii nu pot imita accentul meu de Constanta. :))

Ti-am promis ca o sa iti impartasesc cate ceva de la dans. Well, uite-ma aici: http://www.in-cult.info/jorjel-incult-in-premiera-si-in-exclusivitate/

E un must sa comentezi pe-acolo! :P >:D<

Alina spunea...

Tocmai m-am intors din vacanta mea maramuresana - condimentata si cu manastiri bucovinene pe final. A fost absolut superb si am avut 5 zile de vis!

Drumul cu Mocanita este o experienta pe care o recomand tuturor, e absolut superb. Imi amintesc cu drag de tanti din Sapanta care ne-a servit niste sarmele excelente - o spune cineva care uraste acest fel de mancare-, alaturi de niste carnati absolut deliciosi, si tuica de prune, facuta la cazan.

Complexul de manastiri Barsana este o oaza de liniste si flori, iar Barsana veche este absolut magnifica, inconjurata de un fel de atmosfera de basm. As fi putut citi acolo ore intregi in mijlocul cimitirului de ciumati de pe deal - I know it sounds creepy, but it's beautiful.

Am poposit la dus si in comuna Ciocanesti, pentru un festival al oualor incondeiate, am urcat muntii din Borsa unde mi-am facut o coronita de branduse. Ce mai, am avut o vacanta excelenta!

Ina spunea...

Jorjel,

Vazut, placut, comentat. :)

Ina spunea...

Alina,

Vacanta ta suna dreamy, intr-adevar. Trebuie sa bifez si eu Maramuresul cat de curand. :)

Alania spunea...

Sighisoara...acolo am trait senzatia ca am calatorit in trecut cu masina timpului. Timp de un wk, mi-am reancarcat bateriile pe stradutele inguste si linistite din cetate.
La plecare, am debarcat cam brusc din masina timpului cand, bandu-mi cafeaua undeva "la sosea", am constatat ca nici un pieton nu traverseaza pe culoarea rosie a semaforului. Chit ca pe o raza de 1km nu se zarea nici o masina.

Iti doresc un iepuras frumos, un suflet linistit si Paste Fericit!

ChriSmilla spunea...

Am o colega ardeleanca si mor de dragul ei cand exclama, "Bine, no!"

Vacanta frumoasa in continuare si Paste fericit, draga Ina! :*

Ina spunea...

Alania,

...ce nume frumos! :) Da, stiu ca timpul are parca alta curgere in Sighisoara. Si pietonii sunt, intr-adevar, ridicol de corecti la traversarea drumului. :))

Paste fericit si numai bucurii si tie!

Ina spunea...

Chris,

Stiuuuu, sor'mea e la facultate la Cluj in anul II si din doua in doua vorbe baga si un "no". E adorabila. :)

Sa ai si tu o vacanta minunata si un Paste linistit si frumos! >:D< :*

alx spunea...

no bun.. Lumina Invierii sa`ti ocroteasca sufletu` si un Paste Fericit alaturi de cei dragi! Hristos A Inviat !
alx

Ina spunea...

alx,

Adevarat a Inviat! :) Sarbatori cu bucurie!